Celem dywizjonu irackiego jest utrzymanie pełnej gotowości bojowej i ochrona własnych instalacji rakietowych.
Celem SAS jest sparaliżowanie pracy dywizjonu przy użyciu wszelkich możliwych środków.
W skrócie: Irak ma odpalić rakiety a SAS ma nie dopuścić do odpalenia.
Kiedy dokładnie nastąpi odpalenie rakiet nie wiadomo – sygnał do odpalenia poda RSWP.
Ilość żołnierzy SAS nie jest znana! (to nie musi być równo 8 osób, jak podczas wydarzeń z 1991 roku)
Impreza odbędzie się na Pustyni Błędowskiej w dniach 30-31 sierpnia 2008r.
Miejsce spotkania to punkt widokowy na pustynię Wzgórze Dąbrówka w miejscowości Chechło:
50°21'39.76"N
19°31'10.19"E
Na miejsce można przybywać już w piątek 29 sierpnia w godzinach wieczornych.
Nastąpi wstępna integracja armii irackiej, taka unitarka
Zrzuta wynosi 20 PLN/osoba
Proszę przelewem na konto:
96 1050 1025 1000 0022 3249 1676
Piotr Szpartaluk
z dopiskiem jaka ekipa/ksywka
Wpisowe idzie na kabel, rakiety i koszty organizacyjne.
UWAGA! Nie zapewniam żadnych kibli, wody, żarcia, namiotów itp.
Kto chce niech zabiera co mu potrzebne. Przydadzą się generatory prądu, reflektory, samochody terenowe.
Harmonogram działań:
W sobotę o godzinie 11.00 odbędzie się odprawa i ok. południa wymarsz w teren.
Do wieczora organizacja dwóch baz: Stacji Naprowadzania Rakiet (Stanowisko Dowodzenia – SD)
oraz Radiolokacyjnej stacji Wstępnego Przeszukiwania (RSWP).
Zestawienie łączności pomiędzy SD i RSWP.
Po osiągnięciu pełnej gotowości bojowej (max do godziny 20.00 w sobotę) rozpoczyna się praca bojowa dywizjonu.
Scenariusz działań.
Uczestnicy odtwarzają strukturę (uproszczoną) dywizjonu rakietowego. Nie ma jako takiego sztabu irackiego,
jest to wysunięty na pustynię samodzielny dywizjon rakietowy.
Uczestnicy muszą wydzielić nastęujące służby:
– obsługa stacji naprowadzania rakiet / stanowiska dowodzenia (SD): oficerowie naprowadzania, technicy, opertorzy naprowadzania,
– obsługa Radiolokacyjnej Stacji Wstępnegp Przeszukiwania (RSWP): oficer dowódca, technicy, operatorzy,
– pluton łączności: oficer dowódca, technicy,
– kompania ochrony: oficer dowódca, żołnierze.
Cały czas podczas gry pełnione są dyżury bojowe na stanowiskach:
SD – oficer naprowadzania, dwóch techników, dwóch operatorów, łącznościowiec, (6 osób)
RSWP – oficer dowódca, technik, operator, łącznościowiec, (4 osoby)
służba dyżurna – oficer dyżurny, zastępca, łącznościowiec, (3 osoby)
warta – 2 na SD i 2 na RSWP
(Oczywiście to propozycja, ilość stanowisk dobierzemy w zależnośći od frekwencji)
Pozostali to kompania ochrony: nie pełnią służb na stanowiskach specjalistycznych, zajmują się tylko ochroną i patrolowaniem terenu.
Zabezpieczenie wspierają również specjaliści nie pełniący aktualanie dyżurów bojowych, jednak nie można dopuścić do sytuacji,
że cała obsługa techniczna wychodzi w teren!
Priorytetem jest zapewnienie ciągłej gotowości bojowej dywizjonu! (czyli pełna obsada stanowisk specjalistycznych)
Nad prawidłowym rodzieleniem zadań ma czuwać oficer dyżurny.
Służby są rotacyjne, zmieniają się na stanowiskach co 2 godziny.
Służbę oficera dyżurnego pełnią na zmianę oficerowie specjaliści.
Utrzymanie łączności pomiędzy SD a RSWP i reakcja na awarię.
Co pół godziny następuje sprawdzenie łącznośći. Odbywać się to będzie na podstawie wymiany szyfrogramów (książki kodowe).
W przypadku awarii łączności należy ją zlokalizować i naprawić. Mogą to zrobić TYLKO łącznościowcy! (tzn. mogą wyjść w patrolu pod obstawą, nie muszą samodzielnie).
Odpalenie rakiet.
Jeśli RSWP namierzy wrogi obiekt, melduje o tym do SD. Wzory meldunków i kody operacyjne będą w odpowiednich książkach kodowych.
SD na podstawie weryfikacji meldunku dokonuje odpalenia rakiety. (wg ustalonej procedury)
Gra kończy się w niedzielę 31 sierpnia około południa.