Nocne ćwiczenie nawigacyjne AAR

Czas operacyjny FIA: 20091031/2200-20091101/0245

Miejsce: Otrębusy

Status: spotkanie dowolne FIA

Organizacja:

Duzy – wsparcie i wykonanie
Akraw – mapy
ErTo – koncepcja i koordynacja

Obecność:

1. ErTo
2. Czubaka
3. Agapow
4. Akraw
5. MAK
6. Reco
7. Duzy – organizator/logistyk

Elementy ćwiczone:

1. Zapoznanie się z terenem działań
2. Przygotowanie nawigacji indywidualnej
3. Budowanie trasy i szkicu terenowego
4. Rozproszenie i koncentracja oddziału
5. Utrzymanie łączności
6. Nawigacja nocna
7. Wymiana sygnałów IFF

Ćwiczenia rozpoczęły się od odprawy i zapoznania się z mapą terenu.

Podczas odprawy każdy z uczestników musiał przygotować się do samodzielnej nawigacji w terenie nieznanym w ramach zadania. Przygotowania zawierały elementy: zbudowania marszruty, określenia rozpoznawalnych w nocy znaków topograficznych i orientacyjnych, zapoznanie się ze sprzętem do nawigacji nocnej oraz wypracowania własnego stylu nawigacji w zależności od umiejętności indywidualnych.

O godz. 2315 ćwiczący zostali przerzuceni do punktu WELWET skąd w dwóch rzutach rozrzuceni w punktach wyjściowych PAPA.

Należy nadmienić, że kierowca w ramach ćwiczeń przygotował swój własny szkic marszruty dla Silverhawka.

HALO3 zostało osiągnięte we właściwym czasie przez 5 z 6 ćwiczących. Oddział zgrupował się wymieniając znaki rozpoznawcze, po czym nakazując wykonanie procedury awaryjnej PAPA6 wycofał się do WELWET.

PAPA6 w trakcie wykonania procedury awaryjnej osiągnął HALO2 /rejon zgrupowania przy obiekcie HALO3/, po czym został podjęty przez Bluehawka z wyznaczonego punktu zapasowego.

Ćwiczenia zakończyły się rozpuszczeniem oddziału o 0245.
Dziękuję wszystkim za uczestnictwo.

FIA ErTo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.